onsdag 31 augusti 2011

Slappande, shoppande och City Walk



Sent omsider kommer nu fortsättningen på vårt USA-äventyr, medan jag fortfarande minns vad vi gjorde!

Dagen LeakyCon slutade var jag ganska så trött och less efter allt för många nätter utan tillräckligt med sömn, så vi tog det ganska lugnt. Eftersom Downtown Disney varit så lyckat tidigare så tog vi oss en promenad från hotellet till Universal Studios motsvarighet (shopping utanför parken) City Walk. Måste bara påpeka att det inte är speciellt vanligt att GÅ någonstans i Orlando. Alla kör bil. Men svenskar som vi är så tog vi den halvtimmes promenaden på gångvägen längs motorvägen. Vi var ensamma om det. När gångvägen korsade motorvägen så förstog vi varför. Det fanns nämligen inga trafikljus, inga övergångsställen och ingen som helst säkerhet. Man fick helt enkelt ta sig över bäst man kunde. Spännande när det är många filer!

Vi klarade oss helskinnade och firade med vårt första besök på Starbucks! Leif tog en klassisk Frappuccino och jag en Peach Ice Tea. Mums! Sen strosade vi omkring bland affärerna och mitt Deathly Hallows halsband orsakade rätt många kommentarer, speciellt bland personalen. Varje gång jag förklarade att jag köpt det på en Harry Potter konferens visste dom direkt att det var LeakyCon. Kanske berodde på att parken haft öppet extra länge för oss, och dessutom hade vi ju hyrt hela biografen tidigare... Vi gjorde några fynd på vår shoppingrunda, bland annat Salt Water Taffy som vi köpte hem till släkten. När vi börjat bli less på att gå passerade vi precis biografen där jag sett filmen tidigare. Leif (ja, jag var inte inblandad!) gjorde då förslaget att vi skulle se Harry Potter. Han hade ju inte sett den, och jag var inte svårövertalad! Sagt och gjort, den kvällen blev det film igen, denna gång i 2D och utan alla känslomässiga reaktioner från publiken (ok, jag grät lite). Denna gång hörde jag i allfall alla repliker, det var svårt första gången mellan alla applåder/snyftningar/skratt/jubel.

Sen traskade vi hem och tog oss ytterligare ett kvällsdopp i poolen. Riktigt härligt att avsluta dagen så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar